Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Pályázatok / GINOP-6.2.3-17-2017-00038 / Fejlesztési területek / 7. Humánerőforrás (pedagóguskultúra és módszertan) fejlesztése - Centrum szintű munkacsoport

7. Humánerőforrás (pedagóguskultúra és módszertan) fejlesztése centrum szintű munkacsoport beszámolója

Mint a legtöbb iskolában tapasztalható, intézményünkben is egyre kevesebb a pedagógus, így a tantestület igyekszik pótolni a kieső tanerőt is. Gyakornok tanár nem volt a tantestületben az elmúlt két tanévben, viszont nőtt az óraadók száma. A megnövekedett feladatok is erősítették az együtt gondolkodást, az egymás munkájának segítését. Így felmértük, hogy kinek mire lenne szüksége, ki mivel tud hozzájárulni a közös munkához. Azt is láttuk, hogy a hatékony tanításhoz nekünk is tanulnunk kell, alkalmaztuk a belső tudásmegosztást, látogattuk egymás óráit, szakmaközi megbeszéléseket tartottunk. Külső segítséget is igénybe vettünk, főleg továbbképzéseken, konferenciákon vettünk részt.

A nevelőtestületi óralátogatások a tervezett program alapján történtek, ahol cél a kolléga segítése, óraszervezési módszereinek bővítése volt. A vezetőség több alkalommal is tartott rendkívüli óralátogatást, ahol szóban beszélték meg az adott kollégával a tanórán történteket és adtak ötleteket, javaslatokat a hatékonyabb munka érdekében. Az óralátogatások tapasztalatait a tantestületi értekezleteken megbeszéltük, a jó gyakorlatokat megosztottuk egymással.

A 2018/2019-es tanévben egy kolléga vett részt pedagógus minősítő eljárásban és szerezte meg a Pedagógus II. minősítést.

Kozsokiné Reinhardt Katalin szaktanácsadó, az elmúlt tanévben a kompetenciamérés eredményeiről, azok értelmezéséről, és értékeléséről tartott előadást a tantestületnek. A tantestületi tréning apropóját az adta, hogy diákjaink kompetenciamérés eredményei elmaradnak az elvárttól. A szaktanácsadó ötleteket adott a kollégáknak arra, hogy milyen módszerekkel lehet a tanulók kulcskompetenciáit fejleszteni, milyen módszerek alkalmasak a tanulók gondolkodási, problémamegoldási és együttműködési kompetenciáit fejleszteni.

Az idei tantestületi tréninget a digitális tanítás apropója adta. Március 16-án tanítás nélküli munkanap keretében ismerkedtünk a Microsoft Teams online tanítást segítő program használatával. Ez a tanulás folyamatosan zajlik, a kollégák online tartják egymással a kapcsolatot és adnak tanácsokat egymásnak. A digitális tananyagtartalmak fejlesztése folyamatos.

A digitális átállás során szakmai támogatást nyújtottunk pedagógusainknak, sőt online órák tartására alkalmas alkalmazások tesztelése, próbája a nevelőtestület tagjainak öntevékeny szerveződésében zajlik. Online szakmai segítségnyújtást is adtunk kollégáink részére a digitális munkacsoport irányításával. A Teams-e tartott nevelőtestületi értekezletek során folyamatosan hívjuk fel a kollégák figyelmét, az újabb lehetőségekre a digitális tanítás hatékony és eredményes megvalósulása érdekében.

A középiskolák közötti szakmai együttműködés  a város hasonló profilú iskolájával ,az Energetikai Szakgimnázium és Kollégiummal- zajlik, ahol főleg pályaorientációs programokon veszünk részt. Ezeken a programokon informális információcsere zajlik a szakmákról, módszerekről, tananyagokról is.

Iskolánk külföldi kapcsolatokat is ápol a Határtalanul pályázat keretében. A 2018/2019-es tanévben Székelyudvarhelyen az Eötvös József Szakközépiskolában jártak kollégáink és tanulóink, majd 2019. júniusában ők tettek látogatást intézményünkben. Sajnos az idei tanévben a járványügyi helyzet miatt nem tudtuk ezt a programot folytatni.

A pályázat során iskolánkból - minden kolléga legalább egyszer-, összesen 15 alkalommal vettünk részt továbbképzésen, POK-os konferencián. A képzéseken hallottakat, tanultakat munkaközösségi értekezleteken, informális szinteken adtuk át egymásnak.

  1. Kortárs mediáció c. 5 órás pedagógus továbbképzés
  1. Pedagógusok közösséggé formálása - Az alkalmazottak lelki állóképességének megőrzése c. 5 órás pedagógus továbbképzés
  1. Tehetséggondozás gazdagító programokkal c. akkreditált pedagógus továbbképzés
  1. Az önismeret és a társas kultúra fejlesztése c. akkreditált pedagógus továbbképzés
  1. Tanulói tevékenységek támogatása interaktív IKT eszközökkel c. akkreditált pedagógus továbbképzés
  1. Pályaorientáció, életpálya-tervezés módszertana pedagógusoknak c. akkreditált pedagógus továbbképzés
  1. A pedagógusok feladatai és lehetőségei a drogprevencióban: kompetenciák és kompetenciahatárok c. akkreditált pedagógus továbbképzés
  1. A prevenció és a konfliktuskezelés lehetőségei az iskolákban c. akkreditált pedagógus továbbképzés
  1. Mérési eredményekre épülő pedagógiai fejlesztések módszertana az általános és középiskolákban c.  akkreditált pedagógus továbbképzés
  1. Esélyteremtő intézményfejlesztési program és eszközrendszer c. akkreditált pedagógus továbbképzés
    • Képző: Qualitas T&G Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
    • Időpont: 2019. szeptember 23 – 24 – 25.
  2. Életvezetési és 21. századi munkavállalói kompetenciák fejlesztésének korszerű módszertana c.  akkreditált pedagógus továbbképzés
  1. óra kontakt + 29 óra távoktatás
  2. Solid Works  

      EuroSolid Kft.

2020.március 11-13.

1117 Budapest, Szerémi u.11

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva