2. FEJLESZTÉS-DIFFERENCIÁLÁS CENTRUM SZINTŰ MUNKACSOPORT
A munkacsoport célja, feladata, hogy a pályázatban bevont tanulók a lemorzsolódás megelőzése érdekében a tanulók kiscsoportos fejlesztése, differenciálása.
Célunk, hogy azon tanulók, akik valamilyen okból alulteljesítenek, segítsünk nekik a tanulási folyamataiban és a tanulmányi előmeneteliben. Kiemelt terület a hátrányos helyzetű, a BTM-es, SNI-s tanulók támogatása és felzárkóztatása. Feladatunk, hogy tanulóink végzettséget szerezzenek, és eredményes vizsgát tegyenek. Tanulóink fejlesztése során kompetencia alapú oktatását részesítjük előnyben. A tanulás tanítás folyamata során a tanulók érdeklődésének felkeltése motivációjuk erősítése is célunk.
A 2018-as tanév megkezdése előtt javítóvizsgákra történő felkészítést végeztünk. A tanulók felkészítése kiscsoportos foglalkozásokkal történt. 2018 szeptemberében a mérés-értékelés csoport által elkészített bemeneti mérések megírására került sor matematikából és szövegértésből. A tesztek kiértékelését követően, egy értekezleten megbeszéljük a tanulók eredményeit, figyelembe véve a hátrányos helyzetet, SNI-s, BTM-es státuszát. A második körben megnéztük, hogy a tanuló mely területen szorul fejlesztésre, így alakítottuk ki a fejlesztő foglalkozások csoportjait, összetételét. Hasonlóan zajlott a 2019 –es tanévben is a tanulók felvétele a pályázatba. Azon tanulóink, akik 2018-as tanévben fejélesztő foglalkozáson vettek részt, a 2019 es tanévben továbbra is fejlesztő foglalkozásokon vesznek részt.
Fejlesztő foglalkozások:
A 2018/2019-es tanévben 20 tanuló vett részt 400 órában, 10 fő pedagógus végezte a fejlesztő foglalkozásokat.
A 2018/2019-es tanévben 10 fejlesztő csoportban történtek a fejlesztő foglalkozások.
- Szakmai számítás fejlesztése
- Komplex kompetencia fejlesztés
- Komplex kompetencia fejlesztés
- Szövegértés, szövegalkotás
- Komplex kompetencia fejlesztés
- Munkahelyi egészség és biztonság
- Szakmai számítás fejlesztése
- Digitális kompetencia fejlesztés
- Eladó szakmai ismeretek fejlesztése
- Szociális gondozó és ápoló szakmai ismeretének fejlesztése
A 2019/2020-as tanévben 30 tanuló vett részt 360 órában. 9 fő pedagógus végezte a fejlesztő foglalkozásokat.
A 2019/2020-as tanévben 9 fejlesztő csoportban történtek a fejlesztő foglalkozások.
09 Szakmai számítás fejlesztése
08 Komplex kompetencia fejlesztés
07 Szövegértés, szövegalkotás
06 Komplex kompetencia fejlesztés
05 Komplex kompetencia fejlesztés
04 Szakmai számítás fejlesztése
03 Digitális kompetencia fejlesztés
02 Eladó szakmai ismeretek fejlesztése
01 Szociális gondozó és ápoló szakmai ismeretének fejlesztése
A kiscsoportos fejlesztő foglalkozások gyakorlatias, játékos formában történnek. Célunk, hogy a tanulók kulcskompetenciáit fejlesszük, ez által igyekszünk motiválni tanulóinkat és segítjük elő őket a tananyag eredményesebb feldolgozásában. A fejlesztő foglalkozások a tanulóink visszajelzése alapján eredményes és sikeres. Szívesen vesznek részt rajta, és szeretik ezt, az kötetlenebb tanulási formát.
2020. március 16-tól a tantermen kívüli digitális oktatás keretén belül végeztük el a foglalkozásokat a COVID 19 járvány megfékezése miatt. Gyorsan felállítottuk a Microsoft Teams rendszerben a fejlesztő foglalkozások csoportjait. Néhány tanuló számára biztosítottuk a digitális oktatáshoz szükséges alapvető tárgyi feltételeket, ezen tanulóinknak laptopot biztosítottunk.
Paks, 2020. április 14. Várszegi Petra