Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Pályázatok / GINOP-6.2.3-17-2017-00038 / Fejlesztési területek / 1. Mérés - értékelés - Centrum szintű munkacsoport (MÉCS)
  1. A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS CENTRUM SZINTŰ MUNKACSOPORT (MÉCS)

Szekszárdi SZC I. István Szakképző Iskolája

Intézményünkben a bemeneti és kimeneti méréseket a nevelőtestülettel egyetértésben előzetesen megterveztük és előkészítettük.

A tervezésnél három alappillért vettünk figyelembe:

A fenti méréseket minden esetben a 9. évfolyamosokkal végeztettük el, az adott tanév elején, ill. a kontrollmérést a tanév végén. A mérések elvégzését a MÉCS csoport intézményi felelőse végezte. A feladatlapok javításánál nagy segítséget nyújtottak az intézményben tanító magyar, ill. matematika szakos pedagógusok. Az osztály szintű eredmények rögzítésre kerültek.

A feladatsorok matematikai és anyanyelvi, szövegértési kompetenciákat mértek. Az internetes központi feladatsorok egyéb kompetenciákról is képet adtak. Ezeket a méréseket megelőzte az intézményi rendszergazda számítógépeken végzett ellenőrzése.

A méréseket a központilag megadott időintervallumban, időkeretek betartásával végeztük el az iskolai informatika szaktantermekben.

Az elvégzett mérések feldolgozása után az eredmények feldolgozásra kerültek, és megvizsgáltuk a lehetőségeket, hogy milyen módon tudjuk ezeket beépíteni intézményünk munkájába:

A mérésekkel megoldható:

A mindennapi iskolai életünk szervesen beépülnek a mérések, ill. azok eredményei. A projekt lezárását követően:

A tagintézményi adatok gyűjtése intézményi szinten történik meg. A matematika és magyar szaktanárok az általuk tanított osztályok adatait, a fejlesztőtanárok, mentorok és a gyógypedagógus pedig a hozzá tartozó tanulók eredményeit gyűjtik és értékelik, majd az éves munkatervükbe építve hasznosítják azt.

A munkaközösségi munkatervek, a tanmenetek, a fejlesztési tervek elkészítésénél a mérési eredményeket felhasználjuk a nevelés-oktatás során.

Amikor meghatározzuk a fejlesztési feladatokat egyéni és csoportszinten, figyelembe vesszük a mérési eredmények mellet a félévi, ill. év végi tanulói eredményeket is.

Havonta tartottunk megbeszélést, amikor a nevelőtestület tagjai elmondták az előző havi tapasztalatokat. A kollégák közötti rendszeres kommunikáció nagyon fontos tényező a feladatok megbeszélésében, további fejlesztések elindításában, az egyéni fejlesztések tervének előkészítésében és magának a fejlesztésnek a folyamatában. Rendszeres a konzultáció a fejlesztő tanárok és mentorok között. Természetesen a szaktanárok és az osztályfőnökök is tartják egymással a kapcsolatot, mint ahogy a munkaközösségek és a teljes tanári kar szintjén is megvalósulnak értekezletek, megbeszélések.

Valamennyi mérésen kívül az E-Kréta ESL modulja, és egyéb lehetőségek is rendelkezésünkre állnak, hogy tanulóink teljesítményét követni tudjuk.

Áttekintettük az E-Kréta értékelési lehetőségeit:

Átnéztük, megbeszéltük a pedagógia programunk azon részét, ahol az osztályozás szabályai vannak leírva. Félévkor és év végén a statisztikákat áttekintjük, a mutatókat értelmezzük (kiugrások) és fejlesztendő területeket meghatározzuk tanulói, osztály, valamint intézményi szinten.

Az elmúlt időszakban a digitális oktatás új feladatok adott valamennyi pedagógus számára, másfajta lehetőségeket kellet keresni a mérés, értékelés területén. A tanulókkal való „nem közvetlen” kapcsolat sok kérdést vetett fel a digitális órákkal kapcsolatban:

Intézményünkben a digitális oktatásban a feladatok kiosztása több platformon lehetséges, a kollégák a következő lehetőségekkel élnek, és fejlesztik is a módszereiket folyamatosan:

Matematika 1. feladatlap

Matematika 2. feladatlap

Matematika 3. feladatlap

Szövegértés 1. feladatlap

Szövegértés 2. feladatlap 

Szövegértés 3. feladatlap 

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva