Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Pályázatok / GINOP-6.2.3-17-2017-00038 / Fejlesztési területek / 5. Pályaorientáció, életút-építés, utánkövetés - Centrum szintű munkacsoport

5. Pályaorientáció, életút-építés, utánkövetés centrum szintű munkacsoport

Kiemelt feladatok:

Részfeladatok:

ELVÁRT EREDMÉNYEK

Példamutató magatartásra nevelés, szakmai siker iránti motiváció erősítése.

Szakmai együttműködések erősítése az szakképzésen résztvevő szervezetekkel.

Téves szakmaválasztás felismerését követő pályatanácsadás, valamint átjárhatóság biztosításával pályakorrekció.

Az iskolát végzettség nélkül elhagyók számának csökkenése

Megvalósult tevékenységek, programok

A 2018.szeptemberében indult a pályázat. Első lépésként a munkacsoport munkájának beindításához szükséges ütemterv, dokumentációk, célok, feladatok, tervezett tevékenységek meghatározása volt szükséges. A munkaterv elkészítése után ráhangolódtunk a projektre.

  1. Általános és középiskolai szintek közötti átmenetet segítő programok; képességeknek, érdeklődésnek megfelelő iskolaválasztás segítése.

Pályaválasztási munkacsoportunk a PR anyagok, szórólapok, plakátok, pályaválasztási kisfilmek megalkotásán dolgozott, amit 2019-ben hasonlóan folytattak. Pályaorientációs programokkal általános iskolákat kerestek fel, bemutatták a szakmákat, játékos formában ismertették meg a tanulókkal a tevékenységet és be is vonták a középiskolába készülőket.

A szakmaválasztáshoz további segítséget adtunk a nyílt napokkal, a szakmák éjszakája programjaival. A programok előtt mindig felkerestük a környező általános iskolákat, „toboroztuk” a résztvevőket. Előfordult, hogy nemcsak nyolcadikos, hanem hetedikes tanulók is részt vettek ezeken a programokon a szülőkkel együtt, ahol – elmondásuk szerint – nagyon jól érezték magukat, elismeréssel nyilatkoztak a rendezvények színvonaláról, az ötletességről, a pedagógusok munkájáról.

Meghívást kaptunk szülői értekezletekre is, ahol minden tanévben bemutattuk iskolánk képzési kínálatát, népszerűsítettük a nálunk tanulható szakmákat a szülők körében is.

 A Szekszárdon megrendezésre kerülő Pályaválasztási Kiállításon minden évben részt vettünk, szórólapokkal, apró - a tanulók által készített – ajándékokkal népszerűsítettük szakmáinkat.

Mindkét tanév elején elvégeztük a bemeneti méréseket.

Pályakorrekció a szülők kérésére, illetve az iskola javaslatára is történt.

Digitális oktatási bevezetése után a az általános iskolák az honlapunkon, a Centrum honlapján és a facebook oldalon tájékozódhatnak a szakmakínálatunkról, a beiratkozásról, a felvételiről, a pótfelvételi lehetőségeiről.

  1. Tanulói életpálya-építést szolgáló programok megvalósítása – szakmai versenyek, gyakorlati helyek bemutatkozása, üzemlátogatás.

Ahhoz, hogy tanulóink életpálya építése biztos alapokon álljon, különböző programokkal, versenyekkel, a gyakorlati helyek megismerésével tettük színesebbé diákjaink mindennapjait.

Budapesten az EUROSKILL, Kecskeméten a Mercedes gyár vagy akár újra Budapesten a Csodák Palotája megtekintése mind ezt a célt szolgálta.

A versenyeken való részvétel megerősítette tanulóinknak, hogy szakmaválasztásuk eredményes volt: az SZKTV, ahol egy eladó tanulónkat az országos helyezése mentesítette a szakmai vizsga alól, az OSZKTV, ahol felmérhették a közismereti tudásukat, a „Vásárolj Okosan” verseny, ahonnan több csaptunk is továbbjutott és értékes ajándékokkal tért haza a regionális fordulóról.

A gyakorlati helyek bemutatkozása, megismerése a kilencedikes tanulóknak nyújtott segítséget a gyakorlati hely választásban. 9. osztály után tanulószerződéssel végzik a nyári gyakorlatot, és a duális képzés lehetőségeit kihasználva a gyakorlati óráikat is az adott cégnél töltik a későbbi tanévek során.

  1. Felkészítés a munka világára – Tolna Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ részéről tájékoztatás.

A prevenciós előadásokat a Tolna Megyei Kormányhivatal mindkét tanévben megtartotta a végzős tanulóinknak. Az előadásokon szó esett a továbbtanulás lehetőségeiről, arról, hogy milyen is a munka világa, azután a külföldi munkavállalásról, azok butatóiról, és nem utolsó sorban a hivatalos ügyek intézéséről is.

  1. Szakmai együttműködések erősítése

A gyakorlati helyekkel, mint eddig is szorosan együttműködtünk. Többek között a szintvizsgák lebonyolítása során. Sajnos a 9. osztály szintvizsgája a 2019/2020-as tanévben a járvány miatt csak részben valósultak meg. A tanulói szerződéseket mindkét tanévben sikeresen megkötöttük.

A komplex szakmai vizsgák előkészítése, lebonyolításuk, a gyakorlati helyszínekkel együttműködve történt.

Az 2019/2020. évben a szakmai vizsgák gyakorlati része zökkenőmentesen fog történni, betartva az előírásokat, kisebb létszámban, több csoportban, a megfelelő védőeszközök használatával és a higiéniai előírások betartásával.

A digitális oktatás bevezetésével sem szűnt meg a gyakorlati helyekkel való szoros együttműködés. A gyakorlati helyek ajánlásával, a tanulók a gyakorlati tevékenységet a szakma- és résztevékenységeket bemutató filmek megnézésével, különböző, otthon is elvégezhető gyakorlati feladatok elvégzésével teljesítik. 

  1. Végzett tanulók utókövetése

A végzett diákok pályakövetése szintén megtörtént. Az információkat rendszereztük és  dokumentáltuk. Ezek szerint sok végzett tanulónk a szakmájában dolgozik, van, aki külföldön vállalt munkát. A végzősök közül minden évben éltek azzal a lehetőséggel, hogy indul a két éves érettségire felkészítő osztály, és visszajöttek iskolánkba.

  1. A motiváció növelése a szakképesítés megszerzéséhez

Pályamotivációs mérés iktattunk be év elején. Az iskolaválasztási kérdőív a kilencedikes tanulóknak készült. Ezzel a kérdőívvel szerettük volna felmérni, hogy milyen forrásokból értesült a tanuló iskolánkról, illetve hogy érzi magát ebben a közegben, mi a véleménye az oktatásról, a körülményekről, a felszereltségről, a tanulótársakról. A kiértékelés nagy segítségünkre volt abban, hogy még hatékonyabban népszerűsítsük iskolánkat, illetve mik azok a tényezők, amiken a továbbiakban változtatni kell.

A munkacsoport tevékenységéhez kapcsolódó akkreditált pedagógus továbbképzések:

  1. Tehetséggondozás gazdagító programokkal – 2019.06.24-25-26., Szekszárd, Ady E. Sz.Isk., részt vett: 2 fő
  2. Pályaorientáció, életpálya-tervezés módszertana – 2019.08.26-27-28., Szekszárd, Ady E. Sz.Isk., részt vett: 1 fő
  3. Esélyteremtő intézmény fejlesztési program és eszközrendszer – 2019.09.23-24-25., Szekszárd, Ady E. Sz.Isk., részt vett: 1 fő
  4. Életvezetési és 21.századi munkavállalói kompetenciák fejlesztésének korszerű módszertana – 2020.01.27…02.17. (61 óra), Szekszárd, Bezerédj I.Sz.Isk., részt vett: 1 fő

Paks,2020. 04. 14.                                                     Készítette:

                                                                                                          Pretkó Marianna

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva