Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Pályázatok / GINOP-6.2.3-17-2017-00038 / Fejlesztési területek / 4. Intézményi környezet - Centrum szintű munkacsoport (IKCS)

4. Intézményi környezeti centrum szintű munkacsoport

 Beszámoló

Az iskolai élet színesebbé tételéhez, értékeinek megőrzéséhez, a szakmai tudástár mélyítéséhez, új utak kereséséhez iskolánk egész közössége nyitott az iskolán belüli és iskolán kívüli jó kapcsolatok ápolásában.  A már bevált, ismert kapcsolatokon túl, mindig igyekszünk új kapcsolatokat teremteni a helyi speciális lehetőségeket kihasználva, a változó világ igényeihez alkalmazkodva.

 A legfontosabb érték a család. Ezért nagyon fontos szempont, hogy a szülők és gyermekeik, akik bizalmat szavaztak nekünk, úgy érezzék, hogy a legjobb helyen tanulnak intézményünkben. A szakmai érdeklődéseiket is figyelembe véve, és az életkori sajátossághoz igazodva, szabadidős programokkal igyekszünk a tapasztalatszerzést megkönnyíteni. Ehhez az alábbi programokkal, eseményekkel, szakmai partneri kapcsolatok ápolásával igyekeztünk hozzájárulni.

Szülők tájékoztatása, bevonása az iskola életébe: egyéni, osztály és intézményi szinten kiemelten feladatként tekintettük céljaink elérése érdekében. A szülőket tájékoztattuk a szülői értekezletek, fogadó órák, ünnepek, kirándulások, szalagtűző, iskolai szünetek, pályázatok, nyílt nap, a szakmai gyakorlati helyekkel kapcsolatos teendők-események, sportesemények, versenyek, városi események, egyéb aktuális rendezvények időpontjáról, valamint azok helyszínéről. Jellemző iskolánkra, hogy a szülőkkel való kapcsolattartás nem korlátozódik a szülői értekezletre, illetve a fogadóórákra, hanem az aktuális helyzetnek megfelelően nyitott iskolánk a szülőkkel való párbeszédre ezeken a hivatalos idősávokon túl is. A digitális munkarendbe való áttérést követően intézményünk megszervezte a tanulókkal és a szülőkkel való kapcsolatteremtés lehetőségeit. Intézményünk pedagógusai megszervezték és rendszeresen a Teams programon keresztül videós konzultációkat tartanak. Itt folyamatosan kontrollálni tudjuk a tanulók aktivitását, és ezzel is megakadályozzuk a lemaradást, illetve a lemorzsolódást. A szülőkkel és a tanulókkal való kapcsolattartás a házi feladatok küldése az E-kréta rendszeren keresztül valósul meg.

Paksi Képtárral és a Paksi Múzeummal a szakmai együttműködés több alkalommal valósult meg /2018.10.09.; 2019.09.18.; 2019.10.16.; 2019.11.14.; 2019.12.11./ a művészeti nevelés iskolán kívüli erősítése érdekében. Kézműves kreatív foglalkozásokkal összekötve, aktuális tárlatok, kiállítások megtekintésével tettük tartalmasabbá a programokat.

 Városi Könyvtárral a szakmai együttműködés keretében több alkalommal vettünk részt.   / /2018.10.15., 2020.01.16., 2020.01.30./ A dráma pedagógiai foglalkozások során a szerepjátékok segítségével, a kamaszkori aktuális problémák feldolgozását segítette.

Csengey Dénes Kulturális Központban 2019.05.14-én ünnepélyes díjátadón vettünk részt, ahol a pályázat által mentorált tanulóink is díjazottak voltak. Az alkotói pályázatot a Veled is törődünk Alapítvány hirdette meg, melynek célja a fogyatékkal élők iránti elfogadás, érzékenyítés megjelenítése rajzokkal és plakátokkal volt. A 2018/2019. valamint a 2019/2020-as évben is több alkalommal tekintettük meg a kulturális központban kiállításra került aktuális tárlatokat, kiállításokat. 2019.09.26-án Drogprevenciós előadáson vettünk részt a kulturális központ nagy termében, melyet a Paksi Rendőrkapitányság a Család- és Gyermekjóléti Szolgálattal együtt rendeztek meg.

Közhasznú civil szervezetekkel való együttműködés

2019.12.17-én a Paksi Életfa Idősek Otthonában Karácsonyi műsorral kedveskedünk több mentorált tanulónk közreműködésével. Intézményünk több évre visszanyúló hagyományt ápol, azzal, hogy az otthonban élő idősek számára karácsonyi műsorral készül, ezzel is a szakmai kapcsolatok erősítése volt a célunk.

Továbbá részt vettünk a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara Szakképzési Díj 2019-es és 2020-as pályázatán, ahol mindkettő évben a benyújtott projektünk kiemelkedő színvonala alapján Motiváció kategóriában jelölést nyertünk. Budapesten 2020.03.12-én ünnepélyes keretek között vehettük át az okleveleket.

Társadalom hasznos tagjává válás, nemzeti identitás erősítése

 2018.09.27-én iskolánk szakmai tapasztalatszerzés céljából a Budapesten megtartott “Szakmák Európa Bajnoksága “ rendezvényen vett részt.

A nemzeti identitás erősítése, külhoni iskolával való kapcsolattartás, közös iskolai és élményprogramokban való részvétel a Határtalanul pályázat keretében egy Erdélyi kiránduláson keresztül valósult meg. /2019.06.03-06./

Külső szervezet, vagy szakember bevonásával megvalósuló rendezvények- esélyegyenlőség-toleranciára nevelés

2019.02.28-án a fogyatékossággal élő művészek alkotásait tekintettük meg, hiszen intézményünk egyik kiemelt feladatának tekinti az esélyegyenlőség-toleranciára való nevelést.

2020.02.20-án “A Parasport világnapja” alkalmából, Varga Katalin parasportoló kajakos, paralimpikon előadását hallgattuk meg.

 Külső szervezet, vagy szakember bevonásával megvalósuló rendezvények

Drogprevenciós, és egyéb programok keretében számtalan alkalommal látogatott el hozzánk a Paksi Rendőrkapitányság “DADA” programjáért felelős munkatársa, aki kötetlen beszélgetések formájában adott át információkat tanulóink, és pedagógusaink számára.

 Egészség és környezettudatos programok szervezése iskolánkban

Egészséges táplálkozás népszerűsítése kapcsán: A méz jótékony hatása az emberi szervezetre címmel, tarott ismeretterjesztő előadást egy helyi méhész. A méz népszerűsítse mellett, lehetőségünk volt többféle mézfajta kóstolására is.

Külső szakember bevonásával megvalósuló iskolai rendezvény volt még az egészséges táplálkozás és környezettudatos programok sorában a Fruit-marketing ügyvezetője által tartott előadás, amely a hazai gyümölcstermesztés, felhasználás, gyümölcslevek pozitív élettani hatásairól szólt Az előadást tovább színesítette a gyümölcs, és gyümölcslevek kóstolása is. Igyekszünk bevonni, ezáltal népszerűsíteni a helyi és környező vállalkozások munkáját.

Gyakorlati helyekkel, cégekkel, vállalatokkal, iparkamarákkal való együttműködés: 

A gyakorlati képzőhelyek, a szakmai képzés fő elemei, ezért a velük való jó kapcsolat kialakítását intézményünk egyik alapelvének tekintjük.

A folyamatos kapcsolattartás és kölcsönös együttműködés jellemzi az egész éves munkánkat. Tanulóink a nappali munkarendben jelenleg 13 képzőhelyen szerzik meg gyakorlati tudásukat. A Szekszárdi SZC I. István Szakképző Iskolája kiemelt partnereivel (gyakorlati helyekkel, Tolna megyei Kereskedelmi és Iparkamarával) heti rendszerességgel tartja a kapcsolatot. Célunk, hogy tanulóinkat a munkaerő-paci igényeknek megfelelő tudással vértezzük fel, ennek érdekében szakmakínálatunknál a kereset által vezérelt szakmákra összpontosítunk.

2020.03.16-tól a gyakorlati képzőhelyek a digitális oktatásra rendkívül rugalmasan, előzetes egyeztetések alapján zökkenőmentesen tértek át. A tananyag digitális eszközökön keresztül történő eljuttatásában iskolánk nagy segítséget nyújtott a gyakorlati képzőhelyek számára, akikkel kapcsolatunk tovább erősödött.

Paks, 2020. április 30.

 

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva